Sākums
 
DONKIZZ.COMPirmdiena, 2024-12-30, 7:12 PM



Sveicināti viesis | RSS
Sākums
Atvainojamies par sagādātajam nēertībām..
Esam pārvākušies, pēc 5 sekundēm tiksiet redirektēts uz mūsu jauno lapu.
Uztaisi bezmaksas mājas lapu ar uCoz
[ Jaunas vēstules · Dalībnieki · Foruma noteikumi · Meklēšana · RSS ]
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Foruma moderators: donkiz, boss-x  
Būtiski pilnveidos OCTA risku izvērtēšanu
donkizDate: Otrdiena, 2009-08-04, 1:47 AM | Message # 1
Par lietotāju cieņu
īpašniexx
Group: ADMINI
Messages: 10
Awards: 1
Reputation: 32767
Status: Offline
Auto DELFI
03. augusts 2009 10:35

Jau no šāgada 15.septembra transportlīdzekļu īpašnieku ērtībām OCTA apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmu „Bonus–malus” nolemts būtiski pilnveidot. Izmaiņu rezultātā transportlīdzekļu īpašniekiem vairs nevajadzēs rakstīt iesniegumu apdrošinātājiem par riska klašu apvienošanu vai pārcelšanu – tas notiks automātiski -, turklāt viena īpašnieka vairākiem vienas kategorijas transportlīdzekļiem būs viena un tā pati riska klase.Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nolēma uzlabot „Bonus–malus” sistēmas administrēšanu, ņemot vērā autovadītāju ierosinājumus un nepieciešamību vienkāršot transportlīdzekļu klašu apvienošanu un pārcelšanu. Turpmāk „Bonus–malus” sistēma pilnībā darbosies automātiski.

Transportlīdzekļa un tā īpašnieka apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēma „Bonus–malus” darbojas jau vairāk kā trīs gadus un ir viens no kritērijiem, pēc kura apdrošinātājs vadās piemērojot konkrētajam transportlīdzeklim atlaides vai piemaksas OCTA polisei. Šajā sistēmā galvenie kritēriji, pēc kuriem tiek piemērota riska klase, ir transportlīdzekļa un tā īpašnieka apdrošināšanas vēsture – apdrošināšanas ilgums un regularitāte, kā arī izraisītie negadījumi.

Jaunā kārtība stāsies spēkā šāgada 15.septembrī. Jāņem vērā, ka transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēsture visiem viņam piederošajiem transportlīdzekļiem tiek vērtēta par pēdējiem vienpadsmit gadiem. Tas ļaus tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas, savulaik nomainot transportlīdzekli, nebija veikuši riska klašu pārnešanu (līdz ar to iekļuvuši zemākā nekā pienācās riska klasē), pēc šī gada 15.septembra iekļūt augstākā „Bonus–malus” klasē, atgūstot savulaik uz jauno transportlīdzekli nepārnestās klases.

Viena riska klase viena īpašnieka visām automašīnām

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Galvenais autoīpašnieku ieguvums no izmaiņām būs procedūras vienkāršošana: viena īpašnieka vienas kategorijas transportlīdzekļi iekļūs vienā riska klasē, pārdodot un nopērkot jaunu transportlīdzekli riska klases pārcelsies automātiski, iegādājoties jaunu transportlīdzekli papildus esošajam, tas iekļūs nevis sākumklasē, bet gan jau esošā transportlīdzekļa riska klasē.”

Līdz šim transportlīdzekļiem automātiski pārcēlās „malus” jeb paaugstināta (no 1.-5.) riska klases. No š.g. 15.septembra šādā automātiskā veidā no viena transportlīdzekļa uz nākamo pārcelsies arī „bonus” jeb pazemināta riska (no 6. – 17.) klases.

Jaunā apdrošināšanas riska klases aprēķināšanas kārtība ļaus transportlīdzekļa īpašniekiem, vienlaikus iegādājoties vēl kādu transportlīdzekli, nezaudēt savu jau esošo „Bonus–malus” klasi. Ja līdz šim tas regulāri apdrošinājies, nav izraisījis ilgstošā laika posmā negadījumus, un sasniedzis, piemēram, augstāko iespējamo 17. „Bonus–malus” riska klasi, tad arī jauniegādātais transportlīdzeklis iekļūs 17.klasē. Pēc līdzšinējā aprēķināšanas algoritma – otrai automašīnai būtu tikai 6.riska klase jeb sākumklase.

Sistēma vēl vairāk disciplinēs autovadītājus neizraisīt ceļu satiksmes negadījumus

Tai pat laikā, ja transportlīdzekļa īpašniekam pieder vairāki transportlīdzekļi, bet ar kādu no tiem tiks izraisīts negadījums, tad tas var ietekmēt visu piederošo transportlīdzekļu klasi, kas pazemināsies nevis vienam transportlīdzeklim, bet gan automātiski visiem vienādi.

Jaunā aprēķināšanas kārtība ietekmēs arī tos īpašniekus, ar kuru transportlīdzekli ir izraisīti ceļu satiksmes negadījumi un šī iemesla dēļ tie nokļuvuši paaugstināta riska klasēs – „malus” – klasēs. Šajā gadījumā, ja pieder viens transportlīdzeklis ar „malus” klasi, iegādājoties vēl vienu tādas pašas kategorijas transportlīdzekli, abi transportlīdzekļi nokļūs vienādā „malus” klasē, kas nozīmē būtisku OCTA polises sadārdzinājumu.

J.Stengrevics: „Arī turpmāk svarīgi būt uzmanīgam un neizraisīt ceļu satiksmes negadījumus. Jo vairāk negadījumu izraisīti, jo lielāks risks iekļūt malus klasēs, kas nozīmēs daudz dārgāku OCTA prēmiju. Svarīgi izvērtēt, kam ļaujat vadīt savu transportlīdzekli, jo jūsu apdrošināšanas vēsturē skaitās visi negadījumi, kas izraisīti ar jums piederošu transportlīdzekli, pat ja vadītājs bijusi cita persona.”

 
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Meklēšana:




Uztaisi bezmaksas mājas lapu ar uCoz
info
īpašnieks:donkizz@cau.lv
virsadmins:bossx@outlaw.lv